۰۲۱-۴۴۶۵۲۶۵۴ و ۰۹۱۲۰۲۷۶۲۳۷
۰۲۱-۴۴۶۵۲۶۵۴ و ۰۹۱۲۰۲۷۶۲۳۷
۰۲۱-۴۴۶۵۲۶۵۴ و ۰۹۱۲۰۲۷۶۲۳۷
ساعت کاری: ۲۴ ساعت شبانه روز
به مشاوره نیاز دارید؟
به مشاوره نیاز دارید؟
سوالات رایج۱۴۰۰/۶/۲۲ ۱۰:۱۳:۳۰

سوالات رایج

سوالات رایج

در این قسمت می‌توانید برخی از سوالات خود را پیدا کرده و بخوانید.

انواع آسانسور قابل استفاده در هر ساختمان چیست؟۱۴۰۰/۶/۲۴ ۱۲:۲۷:۴۷
  • آسانسور کششی
  • آسانسور هیدرولیک
  • آسانسور بدون موتورخانه (MRL)
آسانسور کششی چیست؟۱۴۰۰/۶/۲۴ ۱۲:۲۸:۵۳

آسانسوری است که حرکت آن بر اثر اصطکاک بین سیم بکسل و شیار فلکه به هنگام چرخش آن توسط موتور محرکه انجام می شود.
آسانسورهای کششی را که در آن الکتروموتور به وسیله ی گیربکس به فلکه کششی متصل است آسانسور موتور گیربکسی و نوعی که در آن گیربکس وجود نداشته باشد را بدون گیربکس یا گیرلس می‌گویند.

آسانسور کششی متداول ترین نوع آسانسور است که به دلیل سرعت، حرکت و شتاب شان بیشتر در ساختمان های بلند (بلندتر از ۱۵۰ متر) مورد استفاده قرار می گیرد. این آسانسورها از کابین، وزنه ای متصل به دو سر سیم بکسل که روی قرقره ای بزرگ حرکت می کنند، تشکیل شده است. به عبارت دیگر، این نوع آسانسور در اصل یک کابین بر روی طناب های فولادی است که به دور میخ های متصل به یک موتور الکتریکی حلقه می شوند. میخ ها در انتهای خود وزنه تعادل متصل می کنند تا وزن کابین و آسانسور متعادل شود. کشش روی طناب های فولادی باعث بالا یا پایین رفتن آسانسور می شود.

آسانسور هیدرولیک چیست؟۱۴۰۰/۶/۲۴ ۱۲:۳۰:۱۰

در آسانسورهای هیدرولیکی عامل حرکت کابین، سیلندر و پیستون است که با توجه به ارتباط کابین به پیستون به انواع هیدرولیکی مستقیممرکزی، مستقیمکناری، غیرمستقیم_کناری تقسیم می‌گردند.

سیستم هیدرولیک از پمپ، سیلندر و پیستون، منبع روغن، شیر تخلیه و روغن مخصوص هیدرولیک ساخته شده است. مکانیسم سیستم هیدرولیک در آسانسور در هنگام حرکت رو به بالا به این‌گونه است که پمپ روغن هیدرولیک را به درون سیلندر پمپاژ می‌کند هر چه روغن بیشتری به داخل سیلندر وارد شود باعث می‌شود که پیستون به سمت بیرون حرکت کند و کابین آسانسور که بر روی پیستون قرار دارد را به سمت بالا حرکت دهد.

در این سیستم برای حرکت رو به پایین با باز شدن شیر تخلیه روغن که با فشردن دکمه آسانسور برای رفتن به طبقات پایین‌تر انجام می‌شود. وقتی روغن از پیستون‌ها خارج شود کابین آسانسور به پایین حرکت می‌کند.

اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور چیست؟۱۴۰۰/۶/۲۴ ۱۲:۳۰:۳۳

منظور از سرویس و نگهداری آسانسور، بررسی قطعات آسانسور و نظارت کلی بر عملکرد آن است. هر سیستمی بعد از نصب شدن نیاز به نگهداری و سرویس دارد و این کار سبب عملکرد بهتر دستگاه و ایمنی آن در حین کار خواهد شد.

اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی کمتر از اهمیت نصب آنها نبوده و یک دستگاه آسانسور و پله برقی صرف‌نظر از نوع آن و شرکت سازنده آن، می‌بایست به‌طور منظم و حداقل ماهانه یک بار توسط شخص یا اشخاص متخصص تحت بازرسی منظم قرار گیرد. سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی را از لحاظ توجیه‌پذیری اقتصادی نیز می‌توان بررسی نمود. بطور کلی بدیهی است اگر قطعه یا قطعاتی در شرف خرابی یا در آستانه فرسودگی قرار بگیرند، در صورتی که به موقع تعویض یا تعمیر نگردند، احتمالا باعث اختلال در عملکرد قطعات دیگر نیز خواهند بود و یا ممکن است خرابی آنها صدمات جبران‌ناپذیری به کل سیستم وارد نماید. حتی وقوع خطرات جانی، در بدترین حالت ممکن است.

چند نمونه از خرابی قطعات ناشی از عدم سرویس دوره‌ای:۱۴۰۰/۶/۲۴ ۱۲:۳۱:۱۴
  • خرابی در «رزیستور»های تابلو فرمان باعث خرابی «درایو» تابلو فرمان می‌شود؛ «درایو» یکی از گران‌قیمت‌ترین قطعات آسانسور است؛
  • این در حالی است که چنانچه در سرویس دوره‌ای خرابی رزیستور تشخیص داده شود، هزینه تعویض «رزیستور» به مراتب کمتر می‌باشد.
  • کم شدن روغن «موتور گیریبکس» که تنها با اضافه کردن روغن در سرویس دوره‌ای می‌توان آن را برطرف کرد، باعث خرد شدن کل «موتور گیریبکس» و از از بین رفتن آن می‌شود. هزینه روغن موتور گیربکس کجا هزینه موتور گیربکس کجا!
  • تنظیم نبودن «فنر گاورنر» که تنها با یک بازرسی و تنظیم مجدد قابل‌حل است، باعث «پاراشوت» کردن آسانسور و از بین رفتن «ریل»های آسانسور می‌شود.
  • کثیف بودن و یا وجود گرد و غبار بر روی «لقمه‌های پاراشوت» که تنها با تمیز کردن لقمه‌ها به ‌صورت منظم در هر بازدید سرویس و نگهداری انجام می‌شود باعث «پاراشوت» کردن آسانسور و از بین رفتن ریل‌های آسانسور می‌شود.
  • بازیینی نکردن «سیم بکسل» موجب می‌شود که افراد متوجه خوردگی «سیم بکسل» نشوند؛ خوردگی «سیم بکسل» باعث لیز خوردن «سیم بکسل» و در نهایت سقوط آسانسور می‌شود.
Go to Top