توضیحات
موتور آسانسور ایرانی بهران با کارایی بالا طوری طراحی شده که قابلیت جداسازی و دوباره سوار کردن آن در محل نصب را دارا می باشد.نکته ای که در مورد این موتور گیربکس حائز اهمیت است سطح لرزش افقی کمتر از ۰٫۷ mm/s است که منطبق با استاندارد های اروپایی است.این موتور گیربکس براساس موتور آسانسور جم ایتالیا طراحی شده است.
نکته ای که در مورد فلکه موتور آسانسور حائز اهمیت است هم راستا بودن و هم جهت بودن سیم بکسل بر روی فلکه اصلی موتور و فلکه هرزگرد آسانسور است.در صورتی که سیم بکسل در یک امتداد قرار نگیرد شیار فلکه اصلی موتور دچار پوسیدگی و خوردگی می شود. از سوی دیگر سیم بکسل آسانسور نیز پوسیده می شود.از دیگر عوامل خرابی فلکه اصلی می توان به متفاوت بودن قطر سیم بکسل نسبت به سایز شیارهای فلکه موتور اشاره نمود.باید دقت کرد اگر سایز سیم بکسل بیشتر از سایز شیار باشد باعث سیم بکسل مستهلک و خورده می شود.اگر برعکس این اتفاق نیز بفتد باز باعث کاهش عمر مفید سیم بکسل می گردد
یکی از تفاوت های اساسی آسانسور نسبت به بالابر سیستم تعلیق آن است
در آسانسور اجزا دیگری وجود دارد ، تا ایمنی و حرکت مناسب انجام گیرد.این اجزا شامل وزنه تعادل ، فلکه اصلی موتور و فلکه هرزگرد است.و به مجموعه این اجزا سیستم تعلیق آسانسور گفته می شود.فلکه موتور و فلکه هرزگرد در طول زمان و با توجه به فشار زیادی که از سوی کابین و وزنه تعادل به آن ها وارد می شود، دچار خوردگی می شوند و کارایی لازم را نخواهند داشت.تعویض فلکه موتور آسانسور زمانی باید انجام گیرد: که این فلکه دچار خوردگی شود.